RKDSV VR1 dendert door!

• Eindstand:
  • Datum:
    18 december 2023

Vandaag de laatste wedstrijd van 2023 en wel één in het kader van de beker. We zijn alweer aangeland bij de 4de ronde en onze meiden doen nog volop mee. We speelden thuis tegen DSC (Kerkdriel) en wilden de goede lijn van de laatste weken een vervolg geven. De prioriteit ligt natuurlijk bij de competitie maar het bekeravontuur wordt natuurlijk ook steeds aantrekkelijker. Net voor we zouden aftrappen gebeurde er nog iets vervelends bij onze tegenstander. De keepster kreeg bij het intrappen een bal verkeerd op haar hand en raakte zodanig geblesseerd dat ze niet mee kon doen. Er moest even geïmproviseerd worden maar iets na 12.00 uur werd er toch afgetrapt voor deze wedstrijd.

Om 12.05 uur gingen we los en het in grote getale opgekomen publiek ging er eens goed voor zitten of in dit geval staan. Onze meiden lieten er geen twijfel over bestaan wie hier vandaag een ronde verder zou gaan. Meteen na het eerste fluitsignaal van de goedleidende scheidsrechter (bedankt Jelle) was het eenrichtingsverkeer richting het doel van DSC. Helaas ontbrak de eindpass nog wel eens waar wie de baas was op het veld was wel duidelijk. Buiten wat schoten uit de 2de lijn werd er tot dan toe toch nog maar weinig echte kansen gecreëerd  maar de druk werd wel opgevoerd. Na 25 minuten werd de ban gebroken. Een slim steekballetje van Gwen kwam bij Pien terecht en deze schoof de bal keurig in de verre hoek, de 1-0 stond op het bord. Tot de rust was er maar 1 team dat voetbalde maar helaas bleef het 2de doelpunt nog even uit. In de rust maar liefst 3 wissels en het grote verschil met andere jaren is dat we daar dan meestal niet slechter van worden. Ook deze speelsters kunnen volgende week weer net zo goed in de basis staan en hiermee hebben we meteen de kracht van dit elftal beschreven, een groot maar ook meteen een heel hecht team!

In de 2de helft was het overwicht nog velen malen groter  en na een prachtig doelpunt van Gwen (keepersfout) en een mooi doelpunt van Sanne stond de 3-0 op het bord en was de wedstrijd definitief gespeeld. Het enige smetje op deze wedstrijd was dat deze zelfde Sanne uitviel met op het oog een vrij ernstige blessure. De eindstand van deze wedstrijd was dus 3-0. Dat dit gevierd moest worden was wel duidelijk en het was nog lang onrustig in de kantine.

Het gas gaat er nu heel even af om op 14 januari weer te starten tegen Wilhelmina boys in het kader van de competitie. De VR1 staat er goed voor in deze competitie maar krijgt nog serieuze tegenstand en er is dus nog helemaal niks beslist. Voor de beker gaan we weer een ronde verder en ook hier doen onze meiden nog volop mee. Blijf onze meiden volgen want er staat nog wel wat te gebeuren verwacht ik. Nu even een paar weekjes rustig aan en dan beginnen we weer en gaan we eens kijken of we dit seizoen een goed vervolg kunnen geven. We hebben nog helemaal niks maar liggen goed op koers.

Iedereen hele fijne kerstdagen en een mooi en sportief Nieuwjaar.

Gr De Razende Reporter

Deel dit artikel

RKDSV VR1 dendert door!

• Eindstand:
  • Datum
    18 december 2023

Iedereen hele fijne kerstdagen en een mooi en sportief Nieuwjaar.

Gr De Razende Reporter

Deel dit artikel