RKDSV VR1 naar de halve finale van de beker!

• Eindstand:
    1-1 (winst na strafschoppen)
  • Datum:
    19 februari 2024

Op een zeer natte en koude zondagochtend speelden onze dames de kwartfinale van de beker en wel uit tegen Terheijden. Na de teleurstellende nederlaag uit tegen Budel waren we eens bij elkaar gaan zitten om het een en ander te bespreken over hoe we de komende weken moesten aanvliegen. Het was de laatste weken niet echt slecht maar zeker ook niet goed, de kopjes moesten eerst leeg gemaakt worden en daarna ook weer allemaal de goede kant op. We zijn zeker geen praatclubje, maar soms kan het verhelderend werken. Alles was besproken en iedereen had er weer echt zin in.

Terheijden speelt ook in de 4de klasse en had nog geen punt verloren tot op heden, maar we zijn er onderhand wel achter gekomen dat wij wel veruit in de zwaarste competitie zitten in zuid. We hadden ondertussen al meerdere koplopers uitgeschakeld voor de beker uit andere 4de klasse dus we wisten dat we ook nu zeker niet kansloos waren.

Om 11.00 uur werd er afgetrapt op een zeer goed bespeelbaar veld. De eerste 10 minuten was het voor beiden partijen nog even aftasten, maar gedurende de wedstrijd kwamen we er steeds beter in. We hadden de wedstrijd onder controle door goed positiespel en een goede drive. De verdediging stond als een huis, het middenveld hadden we onder controle en voorin creëerden we al wat mogelijkheden. Terheijden deed zeker mee maar we hadden de overhand wat natuurlijk niet altijd tot resultaat leidt helaas. In de 14de minuut leden we simpel balverlies en werd hun rechterspits in stelling gebracht die eigenlijk uit een schier onmogelijke hoek raak schoot op het toch wel heel natte en dus ook snelle veld; sta je dus geheel tegen de verhouding in met 1-0 achter. Het verschil met de vorige wedstrijd (4-1 nederlaag) was dat meteen de kopjes weer omhoog gingen, de rug werd gerecht en we er weer vol tegenaan gingen. We legden Terheijden onze wil op en bleven volle bak aanvallen zonder achterin ook maar iets weg te geven. De gelijkmaker kon niet uitblijven. Een mooi schot van Puck werd nog gekeerd door hun goede keepster, maar onze spits (Suus) was er als de kippen bij en plaatste de bal keurig tegen de touwen en de dikverdiende 1-1 was een feit. We kregen nog wel wat kansjes maar de 1-1 bleef tot de rust op het bord staan.

De 2de helft eigenlijk eenzelfde spelbeeld met een controlerend en aanvallend RKDSV en een steeds meer teruglopend Terheijden. De mogelijkheden werden kansen maar het wilde maar niet lukken. We rijgen de kansen aaneen maar de finishing touche ontbrak telkens. Het laatste kwartier was eenrichtingsverkeer richting het doel van Terheijden, maar het wilde maar niet lukken en na 93 minuten floot de goedleidende scheidsrechter af en waren we overgeleverd aan het nemen van strafschoppen. Nu hebben we ondertussen wel een reputatie opgebouwd met het nemen van strafschoppen, maar het blijft natuurlijk een tombola. Onze tegenstander miste de 3de penalty en we kwamen op een 3-4 voorsprong omdat Lisa, Suus, Gwen en Plonie hun strafschoppen binnen schoten. Nadat Terheijden op 4-4 kwam door hun laatste penalty te benutten was het aan Anouk (keepster) om haar goede wedstrijd te bekronen door de laatste penalty ook binnen te schieten. De aanloop was goed, het schot ook en hun keeper had geen schijn van kans. Het sportpark in Terheijden ontplofte (had je bij moeten zijn) en onze meiden zijn door naar de halve finale waar UNA op ons wacht.

Een zeer verdiende overwinning waar zelfs onze tegenstander het helemaal mee eens was. Wie weet waar dit kan eindigen?? Allemaal supermooi natuurlijk maar komende zondag spelen we wederom een topwedstrijd tegen jawel UNA waar we in de competitie ook volop tegen strijden voor de bovenste plaatsen. We kunnen aanstaande zondag weer alle steun gebruiken en iedereen is dus meer dan welkom. Komt allen want onze dames verdienen jullie steun. Aanstaande zondag: prime time at 12.00 o’clock, Be There!

De Razende Reporter

Deel dit artikel

RKDSV VR1 naar de halve finale van de beker!

• Eindstand:
    1-1 (winst na strafschoppen)
  • Datum
    19 februari 2024