Teleurstellende middag voor de VR1

• Eindstand:
  • Datum:
    4 februari 2024

Vandaag “de topper” voor de dames 1 en wel in en tegen Budel (nr2). De competitie is natuurlijk al even onderweg maar vanaf nu gaat het er echt om spannen. Na de bespreking op een lege Alsie togen we naar Budel, toch een 55 km rijden. Iedereen zou tot op het bot gemotiveerd moeten zijn om vandaag hier een goed resultaat te behalen. Budel heeft een heel jonge en ambitieuze groep die het ons in Diessen al heel moeilijk hadden gemaakt, we waren gewaarschuwd. Budel moest vandaag winnen om hun titelaspiraties in leven te houden. Onze meiden zouden dit ook zeker moeten uitstralen maar het werd een heel teleurstellende middag voor ons.

Om 12.00 uur werd er afgetrapt en de bedoelingen van beide teams was al meteen duidelijk. Een Budel dat meteen aandrong en een afwachtend RKDSV. Als dan na 5 minuten de bal via de keeper en lat erin vliegt weet je dat het een hele zware middag gaat worden. Eigenlijk hebben we de hele middag achter de feiten aangelopen. Waar Budel het gas vol open trok lieten wij ons op bijna alle posities afbluffen. Tot overmaat van ramp vielen onze 2 spitsen ook nog eens geblesseerd uit en ging het van kwaad tot erger. In de 25ste minuut moest Veerle aan de noodrem trekken en de terechte gegeven penalty werd verzilverd, ruststand 2-0.

Na wat omzettingen en wissels in de rust was het hopen op een snelle aansluitingstreffer maar niets was minder waar. Binnen 10 minuten in de 2de helft maakte Budel de 3 en vlak daarna zelfs de 4-0 en de wedstrijd was definitief gespeeld. Hierna hadden we wel een licht overwicht maar dat kwam meer omdat Budel het gas eraf haalde. We maakten nog wel de 4-1 maar dat was meer voor de statistieken.

De dames 1 staan weer met beide benen op de grond. Afgebluft door de over mijn lijk mentaliteit van een heel jong en goed voetballend Budel. Dit mag en kan je eigenlijk niet overkomen als je kampioensaspiraties hebt. Voetballend kunnen en moeten onze dames veel beter en ook de over mijn lijk mentaliteit moet terug in de groep komen en ook nog eens heel snel. Nu eerst even lekker carnaval gaan vieren maar daarna meteen uit tegen Terheijden om de kwartfinale van de beker en de week daarop thuis tegen UNA, de volgende topper. Beide wedstrijden MOETEN gewonnen worden en dan lees je de volgende keer weer een heel andere verslag van mij (haha) Met z’n allen de schouders eronder zetten en er weer vol voor gaan. Alles is nog mogelijk maar het is wel 5 voor 12.

De Razende Reporter

Deel dit artikel