Wederom een driepunter voor de VR1!

• Eindstand:
  • Datum:
    10 december 2023

Nadat we vorige week niet hadden gespeeld omdat Wilhelmina boys een baaldag had opgenomen speelde we vandaag weer een uitwedstrijd in en tegen Son en Breugel (SBC). We spelen dit jaar bijna al onze uitwedstrijden om 10.00 uur en ook nog eens op kunstgras. Om 10.00 voetballen is op zich geen ramp maar wel na een zware boeren-overtrek. Om 08.30 uur verzamelde we op de Alsie maar niet iedereen had al goed zicht (haha). De lol zat er nog goed in van de dag ervoor maar de coaches wisten heel goed duidelijk te maken dat feesten echt bij dit team hoort maar daarna moet er ook weer gepresteerd worden en onze meiden zijn hier ondertussen ook bedreven in. Duidelijke taal van de coach en op naar S.B. C. Deze tegenstander stond vrij laag geklasseerd maar hadden de meeste wedstrijden maar met 1 doelpuntje verschil verloren dus we moesten vandaag zeker weer aan de bak.

Om 10.00 uur precies werd er gefloten en de wedstrijd was begonnen. Meteen erop klappen en vastzetten was het devies van de coach, precies dat gebeurde dan ook. Binnen 5 minuten hadden we al 2 mogelijkheden gehad en bij de derde lag de bal al in het netje, mooi afstandsschot van Lisa en dus de 0-1 . We waren echt oppermachtig en het leek een vrij makkelijke wedstrijd te worden. Plonie en Suus zorgde voor nog 2 doelpunten en met de rust stonden we al op een comfortabele 0-3 tussenstand waar het eigenlijk al minstens  0-6 of 7 had moeten staan. Waar we een moeilijke wedstrijd hadden verwacht door diverse omstandigheden hadden we eigenlijk geen kind aan S.B.C.

De tweede helft werd er nogal wat gewisseld en de echte scherpte was er bij de meeste wel een beetje af maar Lisa maakte nog wel de 0-4. Geen beste 2de helft maar ook wel weer verklaarbaar. We speelde de wedstrijd dan ook keurig uit maar onze tegenstander was toch wel een beetje geïrriteerd dat ze zo makkelijk afgeslacht werden en dat leidde zo nu en dan nog wel eens voor wat onvriendelijkheden op het veld. Ook hierin zijn we gegroeid en we lieten het dan ook niet verder escaleren toch Suus en Becx (haha).

Onze 6de uitwedstrijd en wederom 3 punten in de tas, So far So good. Voor de competitie zijn we klaar in 2023 en met 20 punten uit 8 wedstrijden staan we er keurig voor maar hebben we natuurlijk nog helemaal niks. Het verboden woord blijft voorlopig in de ijskast en a.s. zondag gaan we weer voor goud maar nu voor de beker.  D.S.C. uit Kerkdriel komt op bezoek dus we mogen na 29 oktober weer eens een keer een thuiswedstrijd op de Alsie spelen, aanvang 12.00 uur. Mochten we deze wedstrijd winnen dan spelen we na de winterstop in de kwartfinale van de beker. de competitie staat absoluut op 1 maar de beker laten we zeker niet zomaar lopen. Zondag is het ook nog eens foute kerst-truien party maar eerst met z’n allen onze dames aanmoedigen en daarna (bij winst) 1 groot feest in de kantine en op naar 2024.

Gr De Razende Reporter

Deel dit artikel

Wederom een driepunter voor de VR1!

• Eindstand:
  • Datum